×
Уважаемый посетитель сайта! Вы используете устаревший браузер. Для корректного отображения информации, пожалуйста, воспользуйтесь другим браузером или обновите используемый!

Міністэрствам прааналізаваны падставы адмоў у дзяржаўнай рэгістрацыі рэкламных гульняў, выдадзеныя арганізатарам рэкламных гульняў у 2020 годзе

Даведачна:

Патрабаванні да зместу правіл правядзення рэкламных гульняў (далей – правілы) устаноўлены пунктам 7 Палажэння аб правядзенні рэкламных гульняў на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, зацверджанага Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 30 студзеня 2003 г. № 51 (далей – Палажэнне).

Падставамі для адмоваў у дзяржаўнай рэгістрацыі рэкламных гульняў паслужылі наступныя тыповыя парушэнні.

  • «Назва рэкламнай гульні»:
    указанне ў правілах двух розных найменняў рэкламных гульняў;
    выкарыстанне ў назвах рэкламных гульняў слоў «рэкламная акцыя», «падарунак», «дорыць», «атрымай», «атрымаеш» і т.п.


Даведачна:

Згодна з:
пунктам 2 артыкула 23 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб рэкламе» (далей – Закон) рэклама рэкламнай гульні павінна ўтрымліваць найменне рэкламнай гульні;
пунктам 1 артыкула 26 Закона нядобрасумленнай з'яўляецца рэклама, якая ўтрымлівае хлуслівыя і іншыя недакладныя звесткі аб тавары (працы, паслугі), выглядзе дзейнасці рэкламадаўца, распаўсюджванне якіх можа прывесці да парушэння або парушае
правы і ахоўваемыя законам інтарэсы арганізацыі або грамадзяніна.

Рэклама рэкламнай гульні, якая змяшчае названыя словы, будзе мець прыкметы нядобрасумленнай рэкламы, так як:
рэкламная гульня не з'яўляецца рэкламнай акцыяй;
пры правядзенні рэкламнай гульні пераможцы атрымліваюць прызы;
для ўдзелу ў рэкламнай гульні неабходна набыць тавары (работы, паслугі), якiя стымулююцца да рэалізацыі гульней, у той час як згодна з грамадзянскiм заканадаўствам дарэнне мае на ўвазе бязвыплатную перадачу;
прызы ў рэкламнай гульні атрымліваюць не ўсе яе ўдзельнікі, а толькі тыя, якія вызначаюцца шляхам розыгрышу (г.зн. прызы ўручаць не ўсім удзельнікам гульні).

У адпаведнасці з артыкулам 2 Закона нядобрасумленная рэклама і рэклама пры вытворчасці і (або) размяшчэнні (распаўсюджванні) якой дапушчаны парушэнні заканадаўства, з'яўляецца неналежнай і ў сілу пункта 5 артыкула 26 Закона не дапускаецца.

  • «Тэрыторыя правядзення рэкламнай гульні»:

адсутнасць у правілах інфармацыі пра месца, у якім трэба набыць тавары, якiя стымулююцца да рэалізацыі рэкламнай гульнёй (напрыклад, у правілах указваецца, што тэрыторыя правядзення рэкламнай гульні г. Гомель, аднак, згодна з правіламі, набыць тавар для ўдзелу ў рэкламнай гульні можна толькі ў адным гандлёвым аб'екце горада). У правілах павінна быць адлюстравана дакладная інфармацыя аб месцы набыцця тавараў, якiя стымулююцца да рэалізацыі рэкламнай гульнёй (напрыклад, калі тавар можна набыць толькі ў адным канкрэтным гандлёвым аб'екце, то ў якасці тэрыторыі правядзення рэкламнай гульні ўказваецца найменне гэтага аб'екта і яго адрас; калі тавар можна набыць у любым гандлёвым аб'екце сеткі, то ў якасці тэрыторыі правядзення рэкламнай гульні паказваецца «крамы гандлёвай сетцы«N»на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь», а калі тавар можна набыць у любым гандлёвым аб'екце Рэспублікі Беларусь, то тады тэрыторыяй правядзення рэкламнай гульні будзе з'яўляцца Рэспубліка Беларусь).

  • «Тэрмін пачатку і заканчэння рэкламнай гульні, у тым ліку тэрмін выдачы выйгрышаў і апублікавання вынікаў правядзення рэкламнай гульні»:

указанне ў правілах тэрмінам заканчэння рэкламнай гульні даты правядзення розыгрышу (напрыклад, калі розыгрыш праходзіць 01.10.2020, прызы выдаюцца да 30.10.2020, а вынікі публікуюцца да 10.10.2020, то тэрмінам заканчэння рэкламнай гульні будзе 30.10.2020);

указанне ў правілах тэрмінам заканчэння рэкламнай гульні тэрміну апублікавання вынікаў рэкламнай гульні, які знаходзіцца за межамі тэрміну заканчэння рэкламнай гульні (напрыклад, калі прызы выдаюцца да 14.10.2020, а вынікі публікуюцца да 01.10.2020, то тэрмінам заканчэння рэкламнай гульні будзе 14.10.2020).

  • «Склад камісіі па правядзенні рэкламнай гульні (далей - камісія) з указаннем прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца працы і пасады членаў камісіі»:

уключэнне ў склад камісіі толькі працаўнікоў арганізатара рэкламнай гульні.

Аднак згодна з пунктам 8 Палажэння хаця б адзін член камісіі не павінен знаходзiцца ў працоўных адносінах з арганізатарам.

  • «Назва тавараў (работ, паслуг) або іх груп, у мэтах стымулявання рэалізацыі якіх праводзіцца рэкламная гульня»:

указанне ў правілах няпоўнай інфармацыі аб таварах, у мэтах стымулявання рэалізацыі якіх праводзіцца рэкламная гульня.

Напрыклад, для ўдзелу ў рэкламнай гульні неабходна набыць канкрэтны тавар і любыя тавары ў пэўным гандлёвым аб'екце на пэўную суму з абавязковым набыццём канкрэтнага тавару.

У Палажэнні адсутнічаюць такія паняцці, як асноўныя ці дадатковыя ўмовы ўдзелу ў рэкламнай гульні. Становішчам прадугледжаны ўмовы, пры выкананні якіх фізічная асоба становіцца ўдзельнікам рэкламнай гульні.

У названным выпадку для ўдзелу ў рэкламнай гульні неабходна:

• набыць канкрэтны тавар;

• набыць у гандлёвым аб'екце любыя тавары на пэўную суму.

Пры гэтым абедзве ўмовы з'яўляюцца абавязковымі для таго, каб фізічная асоба стала ўдзельнікам рэкламнай гульні. Невыкананне хоць бы адной умовы азначае, што фізічная асоба ў цэлым не выканала ўмовы ўдзелу ў рэкламнай гульні і не можа стаць яе ўдзельнікам.

У прыведзеным прыкладзе таварамі, у мэтах стымулявання рэалізацыі якіх праводзіцца рэкламная гульня, з'яўляюцца як канкрэтныя тавары (так званыя гульнявыя тавары), так і іншыя (любыя) тавары, якія рэалізуюцца ў гандлёвым аб'екце, так як адной з умоваў удзелу ў рэкламнай гульні з'яўляецца набыццё тавараў на пэўную суму, г.зн. рэкламнай гульнёй стымулюецца не толькі набыццё канкрэтнага тавару, але і любога тавару ў гэтай гандлёвай арганізацыі.

Улічваючы выкладзенае, у правілах правядзення рэкламнай гульні ў разгляданай сітуацыі ў пункце пра найменне тавара або іх груп, у мэтах стымулявання рэалізацыі якіх праводзіцца рэкламная гульня, неабходна ўказваць, што рэкламная гульня праводзіцца з мэтай стымулявання рэалізацыі тавараў у гандлёвым аб'екце, а таксама пералічваць назвы канкрэтных тавараў, набыццё якіх з'яўляецца абавязковым для ўдзелу ў рэкламнай гульні (так званых гульнявых тавараў).

  • «Умовы, пры выкананні якіх фізічная асоба становіцца ўдзельнікам рэкламнай гульні»:

правіламі рэкламнай гульні не прадугледжвалася атрыманне згоды ўдзельніка рэкламнай гульня для ўдзелу ў ёй.

Аднак, згодна з патрабаваннямі абзаца сёмага пункта 2 Палажэння, згодна з якім удзельнік рэкламнай гульні – гэта фізічная асоба, якая заказвае, набывае цi выкарыстоўвае тавары (работы, паслугі) выключна для асабістых, сямейных, хатніх і іншых патрэб, не звязаных з ажыццяўленнем прадпрымальніцкай дзейнасці, якое адказвае патрабаванням правілаў правядзення рэкламнай гульні і выказалі жаданне прыняць удзел у рэкламнай гульні на ўмовах, прадугледжаных у правілах правядзення рэкламнай гульні.

  • «Склад і памер прызавога фонду (у беларускіх рублях) і крыніцы яго фарміравання»:
    няправільнае ўказанне ў правілах найменняў прызоў, іх сумы (дадзеная інфармацыя бярэцца з таварна-транспартных накладных, дагавораў на набыццё тавараў (работ, паслуг) і т.п.), а таксама агульнай сумы прызавога фонду;
    няправільнае ўказанне ў правілах крыніцы фарміравання прызавога фонду рэкламнай гульні.

Напрыклад:
калі прызавы фонд складаецца з тавараў, якія набыў арганізатар, а таксама з грашовых сродкаў арганізатара, то прызавы фонд сфарміраваны за кошт маёмасці і грашовых сродкаў арганізатара;
калі зацікаўленая асоба перадае арганізатару тавары, то паказваецца, што прызавы фонд сфарміраваны за кошт маёмасцi зацікаўленага асобы;
калі зацікаўленая асоба пералічвае арганізатару грашовыя сродкі на куплю тавараў, то прызавы фонд сфарміраваны за кошт грашовых сродкаў зацікаўленай асобы;

фарміраванне прызавога фонду сертыфікатамі на разавую куплю тавараў (г.зн. пры адсутнасці магчымасці ў наступным выкарыстаць гэты сертыфікат для набыцця тавараў на нявыкарыстаную суму).

Даведачна:
Згодна з патрабаваннямі пункта 6 Палажэння аб парадку і ўмовах рэалізацыі тавараў (выканання работ, аказання паслуг) па падарункавым сертыфікаце ці іншаму падобнаму дакументу, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22 снежня 2018 г. № 935 «Аб некаторых мерах па абароне правоў спажыўцоў», калі агульны кошт тавараў (работ, паслуг), што атрымліваюцца спажыўцом па падарункавым сертыфікаце, у якім назва тавараў (работ, паслуг) не пазначана, апынецца менш намінальнай цаны падарункавага сертыфіката, прадавец (выканаўца) абавязаны забяспечыць спажыўцу магчымасць атрымання тавараў (работ, паслуг) на астатнюю суму на працягу тэрміну дзеяння падарункавага сертыфіката.

  • «Месца, дата, час і парадак правядзення розыгрышу прызавога фонду, у тым ліку парадак вызначэння пераможцаў»:

адсутнасць у правілах інфармацыі пра час правядзення розыгрышу;

неўказанне ў правілах паслядоўнасці розыгрышу прызоў.

Напрыклад:
у выпадку калі прызавы фонд разыгрываецца ў паслядоўнасці, паказанай у табліцы прызавога фонду, то ў правілах можна паказаць, што прызавы фонд, разыгрываецца ў паслядоўнасці, паказанай у табліцы № 1 пункта 5 правіл);
у выпадку калі ёсць пэўная паслядоўнасць розыгрышу прызоў, то ў правілах варта паказаць, што спачатку разыгрываецца прыз № 2, а затым прызы № 1, 3 і 4).

  • «Тэрмін і спосаб інфармавання пераможцаў»:

неўказанне ў правілах тэрмінаў апавяшчэнняў пераможцаў (напрыклад, дзяля пазбягання такой памылкі ў правілах можна адзначыць, што пераможцы паведамляюцца аб выйгрышы да вызначанай даты (калі розыгрыш адзін) або на працягу 2-х дзён з дня правядзення розыгрышу (калі розыгрышаў некалькі) лістом па адрасе, паказаным пераможцам пры рэгістрацыі на сайце гульні);

указанне ў правілах тэрмінаў апавяшчэння рэзервовых пераможцаў, якія наступаюць раней за тэрмін выдачы прызоў асноўным пераможцам.

  • «Месца, парадак і тэрмін выдачы выйгрышаў»:

неўказанне ў правілах тэрміну выдачы выйгрышаў (напрыклад, тэрміну залічэння арганізатарам рэкламнай гульні грашовых прызоў на карткі пераможцаў).

  • «Назва друкаванага сродку масавай інфармацыі, у якім будуць апублікаваныя вынікі правядзення рэкламнай гульні, а таксама тэрміны іх апублікавання»:

ўказанне ў правілах тэрміну апублікавання вынікаў правядзення рэкламнай гульні да моманту выдачы прызоў асноўным пераможцам пры наяўнасці рэзервовых пераможцаў (напрыклад, тэрмін атрымання прыза для аснаўнага пераможца да 25.11.2020; разам з тым правіламі прадугледжаны рэзервовы пераможца, які стане пераможцам у выпадку, калі асноўны пераможца не атрымае прыз да 19.11.2020. Такім чынам, публікацыя вынікаў рэкламнай гульні ў друкаваным СМІ ад 25.11.2020 можа ўтрымліваць недакладныя звесткі аб пераможцы, калі права на атрыманне прыза пяройдзе рэзервоваму пераможцу. у дадзеным выпадку дата павінна быць не раней чым 30.11.2020).

ВАЖНА!

Акрамя таго, часта ў правілах:
няма адзінай тэрміналогіі (напрыклад, гандлёвы аб'ект і крама, чэк і касавы чэк, унікальны код і код), што стварае для ўдзельнікаў рэкламнай гульні няяснасць або неразуменне;
утрымліваюцца спасылкі не на тыя пункты правілаў;
маюцца граматычныя і сінтаксічныя памылкі;
ёсьць інфармацыя пра тое, што, здзяйсняючы дзеянні для ўдзелу ў рэкламнай гульні, удзельнік дае згоду на атрыманне рэкламна-інфармацыйных паведамленняў не толькі ад арганізатара рэкламнай гульні, але і ад трэціх асоб, г.зн. асоба, якая плануе прыняць ўдзел у рэкламнай гульні, фактычна прымушаецца да згоды на атрыманне рэкламнай рассылкі, не звязанай з рэкламнай гульнёй. Мiнiстэрства рэкамендуе не ўключаць такiя ўмовы ў правілы правядзення рэкламнай гульні, паколькі, як сведчыць практыка разгляду зваротаў грамадзян, такая рэклама выклікае негатыўнае стаўленне да рэкламы ў цэлым.».