×
Уважаемый посетитель сайта! Вы используете устаревший браузер. Для корректного отображения информации, пожалуйста, воспользуйтесь другим браузером или обновите используемый!

Пытанне:

Ці неабходна атрымліваць дазвол (афармляць пашпарт) мясцовага выканаўчага i распарадчага органа для размяшчэння шыльды на гандлёвым аб'екце або аб'екце абслугоўвання? Ці можа быць некалькі шыльдаў на адным будынку? Ці можа быць шыльда ў выглядзе электроннага табло?

Адказ:

Згодна з пунктам 2 Палажэння аб парадку размяшчэння сродкаў вонкавай рэкламы, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 12 лістапада 2007 г. № 1497 (далей - Палажэнне):

шыльда - гэта тэхнічны сродак, якi мае плошчу рэкламнага поля не больш за 5,5 квадратнага метра, які спецыяльна прызначаны і выкарыстоўваецца для размяшчэння (распаўсюджвання) інфармацыі на рускай або беларускай мове пра найменне (фірменнай назве) арганізацыі, яе адасобленага падраздзялення, імя грамадзяніна, якія рэалізуюць насельніцтву тавары (работы, паслугі), выглядзе, тыпе і (або) назве гандлёвага аб'екта якi ім належыць, аб'екта абслугоўвання або вытворчага аб'екта, таварным знаку або знаку абслугоўвання (пры яго наяўнасці), групе тавараў або выглядзе работ, паслуг, рэжыме іх працы і (або) іншай інфармацыі, абавязак па размяшчэнні (распаўсюджванню) якой на такім тэхнічным сродку ўскладзены на арганізацыі або грамадзян заканадаўствам, замацоўваецца на будынку (збудаванні), у якім ажыццяўляюць дзейнасць адпаведныя арганізацыя, яе адасобленае падраздзяленне або грамадзянін, за выключэннем тэхнічнага сродку, які замацоўваецца кансольна;

шыльда рэкламнага характару - гэта тэхнічны сродак, якi мае плошчу рэкламнага поля больш за 5,5 квадратнага метра, які спецыяльна прызначаны і выкарыстоўваецца для размяшчэння (распаўсюджвання) інфармацыі, названай у вызначэнні «шыльда», а таксама тэхнічны сродак, які спецыяльна прызначаны і выкарыстоўваецца для размяшчэння (распаўсюджвання) іншай інфармацыі аб арганізацыі, яе адасобленым падраздзяленні або грамадзяніне, не вызначанай у вызначэнні «шыльда», якая замацоўваецца на будынку (збудаванні), у якім ажыццяўляе дзейнасць адпаведная арганізацыя, яе адасобленае падраздзяленне або грамадзянін, уздоўж яго паверхні.

Палажэннем устаноўлены Пералік сродкаў вонкавай рэкламы, на размяшчэнне якіх не патрабуецца атрыманне дазволу (далей - Пералік). Шыльды ўключаныя ў гэты Пералік (за выключэннем сродкаў вонкавай рэкламы, якія размяшчаюцца на нерухомых матэрыяльных гісторыка-культурных каштоўнасцях, іх тэрыторыях і ў зонах іх аховы).

Такім чынам, для размяшчэння шыльды не патрабуецца афармленне дазволу (пашпарту) і заключэнне дагавора з мясцовым выканаўчым і распарадчым органам, які прадугледжваюць аплату за выкарыстанне гарадскога асяроддзя (асяроддзя населенага пункта або іншых тэрыторый) у рэкламных мэтах.

У якасці шыльды, не патрабуючай афармлення дазволу (пашпарта) і заключэння дагавора з мясцовым выканаўчым і распарадчым органам, які прадугледжвае аплату за выкарыстанне гарадскога асяроддзя (асяроддзя населенага пункта або іншых тэрыторый) у рэкламных мэтах), пры наяўнасці аднаго ўваходу ў гандлёвы аб'ект (аб'ект абслугоўвання ), можа размяшчацца на будынку (збудаванні), у якім знаходзіцца дадзены аб'ект, толькі адзiн тэхнічны сродак вонкавай рэкламы, адпаведнае крытэрам шыльды, вызначаным у пункце 2 Палажэння. Іншы тэхнічны сродак будзе з'яўляцца шыльдай рэкламнага характару, і павінен быць размешчаны на падставе выдадзенага дазволу (пашпарту) і падпісанай дамовы з мясцовым выканаўчым і распарадчым органам, які прадугледжвае аплату за выкарыстанне гарадскога асяроддзя (асяроддзя населенага пункта або іншых тэрыторый) у рэкламных мэтах.

Таксама будзе з'яўляцца шыльдай рэкламнага характару, напрыклад, тэхнічны сродак з плошчай рэкламнага поля больш за 5,5 квадратных метра і якi змяшчае інфармацыю на замежнай мове ці іншую інфармацыю, не пазначаную ў вызначэнні «шыльды».

Пры гэтым, у прыведзеным вызначэнні «шыльды», а таксама ў заканадаўстве аб рэкламе адсутнічаюць якія-небудзь патрабаванні і (або) абмежаванні па форме тэхнічнага выканання шыльды. Гэта азначае, што рэкламадавец мае права самастойна вырашаць пытанне пра тое, з якіх матэрыялаў, з дапамогай якіх сродкаў вырабляць шыльду (г.зн. выкарыстоўваць электроннае табло або, вырабляць шыльду ў форме статычных літар, або выкарыстоўваць падсвятленне і г. д.).

Улічваючы выкладзенае, электроннае табло можа з'яўляцца шыльдай, калi яно:

  • мае плошчу інфармацыйнага поля не больш 5,5 квадратнага метра;
  • ня ўтрымлівае пералічанай у вызначэнні шыльды інфармацыю (усю ці часткова) выключна на рускай і (або) рускай мовах;
  • замацавана (але не кансольна) на будынку (збудаванні), у якім арганізацыя, якая размясціла электроннае табло, і (або) яе адасобленае падраздзяленне, ажыццяўляюць дзейнасць.

Разгледзенае электроннае табло будзе з'яўляцца шыльдай толькі пры ўмове адсутнасці на будынку (збудаванні), у якім размяшчаецца гандлёвы аб'ект (аб'екта абслугоўвання), іншых тэхнічных сродкаў гэтай арганізацыі і (або) яе аб'екта, якія змяшчаюць інфармацыю, пералічаную у вызначэнні шыльды.

Акрамя таго, звяртаем увагу, што ў адпаведнасці з часткай 1 артыкула 210 Грамадзянскага кодэксу Рэспублікі Беларусь ўласніку належаць правы валодання, карыстання і распараджэння сваёй маёмасцю. Гэта азначае, што для размяшчэння любога сродку вонкавай рэкламы неабходна атрыманне згоды ўласніка месца яе размяшчэння.