×
Уважаемый посетитель сайта! Вы используете устаревший браузер. Для корректного отображения информации, пожалуйста, воспользуйтесь другим браузером или обновите используемый!

Пытанне:

Ці дапускаецца размяшчэнне сродка вонкавай рэкламы, які змяшчае інфармацыю «Крама алкагольных напояў«N», у якасці шыльды? Ці з'яўляецца гэта рэкламай алкагольных напояў?

Адказ:

Так, дапускаецца, калі «N» не з'яўляецца сродкам індывідуалізацыі алкагольных напояў (напрыклад, не з'яўляецца таварным знакам, які выкарыстоўваецца для абазначэння алкагольных напояў). У гэтым выпадку інфармацыя «Крама алкагольных напояў «N» не з'яўляецца рэкламай алкагольных напояў.

У сілу пункта 2 Палажэння аб парадку размяшчэння сродкаў вонкавай рэкламы, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 12 лістапада 2007 г. № 1497, тэхнічны сродак вонкавай рэкламы, які змяшчае інфармацыю «Крама алкагольных напояў «N» з'яўляецца шыльдай, калі мае плошчу рэкламнага поля не больш за 5,5 квадратнага метра і замацоўваецца (не кансольна) на будынку (збудаванні), у якім ажыццяўляе дзейнасць арганізацыя.

У адпаведнасці з абзацам шостым і дзевятым артыкула 2 Закона Рэспублікі Беларусь ад 10 мая 2007 г. № 225-З «Аб рэкламе» (далей –  Закон):

  • рэклама – гэта інфармацыя аб аб'екце рэкламавання, якая распаўсюджваецца ў любой форме з дапамогай любых сродкаў, накіраваная на прыцягненне ўвагі да аб'екта рэкламавання, фарміраванне або падтрыманне цікавасці да яго і (або) яго прасоўванне на рынку;

  • аб'ект рэкламавання – гэта прадукцыя, тавар, работа або паслуга (далей – тавар), арганізацыя або грамадзянін, правы, ахоўныя законам інтарэсы або абавязкі арганізацый або грамадзян, сродкі індывідуалізацыі ўдзельнікаў грамадзянскага абароту, тавараў, вынікі інтэлектуальнай дзейнасці, конкурсы, латарэі, гульні, іншыя гульнявыя, рэкламныя і іншыя мерапрыемствы, заклад, з'явы (мерапрыемствы) сацыяльнага характару.

Інфармацыя на шыльдзе «Крама алкагольных напояў «N» не з'яўляецца рэкламай алкагольных напояў, бо не ўтрымлівае сродкаў індывідуалізацыі ўдзельнікаў цывільнага абароту (напрыклад, адсутнічае найменне вытворцы алкагольных напояў) і алкагольных напояў (напрыклад, адсутнічае таварны знак, які выкарыстоўваецца для абазначэння алкагольных напояў, найменне пэўнага алкагольнага напою і г.д.) і, такім чынам, не парушае патрабаванні абзаца шостага пункта 1 артыкула 17 Закона, згодна якому забараняецца размяшчэнне (распаўсюджванне) рэкламы алкагольных напояў на плакатах, стэндах, светлавых табло і іншых сродках вонкавай рэкламы. На шыльдзе дапускаецца ўказанне групы тавараў, што рэалізуюцца ў дадзеным гандлёвым аб'екце, і (або) выгляду (тыпу) гэтага гандлёвага аб'екта (напрыклад, у разгляданай сітуацыі гандлёвага аб'екта, які спецыялізуецца на рэалізацыі алкагольных напояў).