×
Уважаемый посетитель сайта! Вы используете устаревший браузер. Для корректного отображения информации, пожалуйста, воспользуйтесь другим браузером или обновите используемый!

У сувязі з пытаннямі па афармленні цэннікаў на тавары, што рэалізуюцца ў аптэках, і ў адпаведнасці з правам, прадастаўленым пунктам 3 пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22 ліпеня 2014 г. № 703 «Аб зацвярджэнні Правілаў продажу асобных відаў тавараў і ажыццяўлення грамадскага харчавання і Палажэння аб парадку распрацоўкі і зацвярджэння асартыментнага пераліку тавараў, асартыментнага пераліку прадукцыі грамадскага харчавання» (далей - пастанова) МАРГ тлумачыць наступнае.

Нарматыўнымі прававымі актамі, якія рэгулююць ажыццяўленне гандлю, прадугледжаны агульныя патрабаванні да афармлення цэннікаў і вызначаны абавязковы аб'ём інфармацыі, які яны павінны ўтрымліваць.

Даведачна: цэннік - папяровы або іншы носьбіт, сродак давядзення да пакупніка інфармацыі аб тавары, прадукцыі грамадскага харчавання і іх цэнах.

Згодна з часткай першай пункта 22 Правілаў продажу асобных відаў тавараў і ажыццяўлення грамадскага харчавання, зацверджаных Пастановай (далей - Правілы), прадавец абавязаны забяспечыць наяўнасць цэннікаў на тавары з указаннем наймення тавараў, іх гатунку, масы і меры тавараў, цаны тавараў за адзінку масы, меры або адзінку тавараў, краіны паходжання тавараў, даты афармлення цэнніка.

Часткай чацвёртай пункта 22 Правілаў вызначаны выпадкі, пры якіх адзіны цэннік можа не выстаўляцца. Так, адзіны цэннік можа не выстаўляцца пры продажы швейных, верхніх і бялізнавых трыкатажных, гарсэтных, панчошна-шкарпэткавых, футравых вырабаў, галаўных убораў, абутку, галантарэйных тавараў, друкаванай прадукцыі метадам самаабслугоўвання.

Даведачна: на падставе пункта 2 Інструкцыі аб парадку класіфікацыі рознічных гандлёвых аб'ектаў па відах і тыпах, зацверджанай Пастановай Міністэрства гандлю Рэспублікі Беларусь пекла 26 чэрвень 2014 г. № 25:

  • самаабслугоўванне - метад продажу тавараў, заснаваны на самастойным аглядзе, выбары і дастаўцы пакупніком выбраных тавараў у кантрольна-касавы вузел гандлёвага аб'екта;
  • традыцыйнае абслугоўванне - метад продажу тавараў, заснаваны на абслугоўванні пакупніка праз прылавак, пры якім прадавец забяспечвае пакупніку агляд і выбар таваруупакоўку і яго продаж. 

Такім чынам, пры продажы ў аптэцы тавараў традыцыйным метадам абслугоўвання альбо метадам самаабслугоўвання прадавец павінен забяспечыць наяўнасць адзінага цэнніка на гэтыя тавары, якія знаходзяцца ў вітрыне і (або) размешчаныя ў гандлёвай зале з адкрытай выкладкай.

Выключэнне складае продаж метадам самаабслугоўвання тавараў, указаных у частцы чацвёртай пункта 22 Правіл. У гэтым выпадку інфармацыя аб цане даводзіцца да ведама пакупніка на спажывецкай тары, этыкетках або iншым спосабам, прынятым для асобных відаў тавараў.